zondag 17 oktober 2010

Oldtimers fotograferen

Vrijdagavond werd ik gebeld met het verzoek de volgende dag te fotograferen op een oldtimer-evenement. Nu zit mijn agenda al maandenlang bomvol, maar omdat het ging om een oldtimer rit van het Oldtimer Genootschap voor Goede Doelen, kon ik geen nee zeggen. Met wat passen en meten in de agenda lukte het om aanwezig te zijn en daar kreeg ik geen spijt van!

Het Oldtimer Genootschap voor Goede Doelen bestaat uit een groep mensen die anderen een plezier willen doen met een ritje in hun oldtimers. De ene keer nemen ze mensen uit een verpleeghuis mee, de andere keer mantelzorgers, de volgende keer mensen met een handicap.

De laatste rit van het seizoen is de enige rit waarbij de eigenaren van de oldtimers zelf mensen uitnodigen om mee te rijden, en er geen mensen uit specifieke doelgroepen mee gaan. De leden van het genootschap nemen tijdens deze rit afscheid van elkaar voor het winterseizoen, een periode waarin de auto's binnen staan en er volop geklust wordt om alles weer piekfijn in orde te krijgen voor het volgende seizoen.

Omdat mijn vader een van de deelnemers is, werd ik voor deze laatste rit uitgenodigd als gast en als fotograaf. 's Ochtends verzorgde ik eerst nog een les voor mijn fotografiecursisten, aansluitend reed ik door naar de startplaats van de oldtimer rit. Hieronder een fotoverslag.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten